Special collections in the Federal University of the State of Rio de Janeiro
Institutional bibliographic heritage
Abstract
Special collections can be created for several reasons and are characterized due to these reasons, they’re differentiated in the collection. In libraries. In addition to the values that are listed by the literature to reflect on the formation of special collections, this paper brought the consideration of collections as a bibliographic heritage so that it can then be identified as special. Based on a literature review and on an excerpt from the author’s undergraduate thesis, this paper sought to exemplify what it means for a collection to be seen as an institution’s bibliographic heritage, considering the Guilherme Figueiredo Collection and the Memória da Biblioteconomia Collection, both from the Federal University of the State of Rio de Janeiro (UNIRIO). It is concluded that collections are not born special, but they become special from the context in which they are inserted and in which they are considered, in this paper, the history of UNIRIO and the history of one of its oldest undergraduate courses.
Downloads
Published
Deprecated: Function strftime() is deprecated in /home2/cajur203/public_html/lib/pkp/lib/vendor/smarty/smarty/libs/plugins/modifier.date_format.php on line 81
2021-01-18
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC 3.0), que permite acessar, baixar (download), copiar, imprimir, compartilhar, reutilizar e distribuir os artigos, desde que para uso não comercial e com a citação da fonte, conferindo os devidos créditos de autoria e menção aos Cadernos de Informação Jurídica.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista, como publicar em repositório institucional, com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Os artigos são de acesso aberto e uso gratuito, com atribuições próprias em atividades educacionais, de pesquisa e não comerciais.